Uncivil Dispute

24th Apr 2015, 12:00 AM

Uncivil Dispute
  • first
  • today
Rate this comic: X X X X X
average rating: 5
post a comment | post a comment with disqus

LeRenardRoux on 24th Apr 2015, 12:00 AM

[edit] [delete]

view LeRenardRoux's profile
Tada! My version. Just ignore the fact that unlike Hapy, I totally cheaper out on the backgrounds. Yeah.

-----
Original post:
Check it, yo. This page was drawn by none other than the incredibly cool and talented HapyCow of Abby Normal and Lunacy Fringe! I love the way she interpreted the script I gave her, and I looooove those shadowy people!!!

So, who believes this mystery girl's story? I mean, apparently Elgin does, but what about you guys?

(PS I'll be posting my version of the page later this week, and Hapy's version will move to my author comment! :)

image

User
You don't need a membership to post a comment!

Allzephyr on 24th Apr 2015, 12:15 AM

[edit] [delete] [reply]

Allzephyr
My opinion: who cares? You'd have to be a cad to leave a lady like that on the doorstep and her motives are frankly none of my business.

That being said, I may be a bit more careful about what I eat and drink that evening.

LeRenardRoux on 25th Apr 2015, 1:28 PM

[edit] [delete] [reply]

LeRenardRoux
Eheheh, one point for the "who cares" collective! But I agree, right, now there are no less than five shady people milling about (if you include Elgin. which I DO)

Taily on 24th Apr 2015, 1:07 AM

[edit] [delete] [reply]

Taily
omg Elgin's faces tho
THIS IS GREAT HAPYCOW YOU DONE GOOD ;o;

Also I don't believe a word of this chick's story. >:| NOT ONE WORD.

LeRenardRoux on 25th Apr 2015, 1:31 PM

[edit] [delete] [reply]

LeRenardRoux
RIGHT THOUGH. "A LADY IN DISTRESS! HOT DIGGITY DOG"

mmm yeah that EVASIVE SHOULDER GLANCE is pretty telling (also Hapy's doing)

KAM on 24th Apr 2015, 5:09 AM

[edit] [delete] [reply]

KAM
Does he really believe it? Awfully naive of him. Especially given the intrigue he's currently involved in.

LeRenardRoux on 25th Apr 2015, 1:31 PM

[edit] [delete] [reply]

LeRenardRoux
Well, he believed Nova's story too. ;D

MST3KFan on 24th Apr 2015, 7:24 AM

[edit] [delete] [reply]

MST3KFan
Could be true, could be false. I'd say if anything, it's a lady just trying to get into the party using an invited guest to get it with a sob story.

alston123 on 24th Apr 2015, 8:00 AM

[edit] [delete] [reply]

alston123
This is really cool, Hapy. I friggin love Elgin. :3

Monday on 24th Apr 2015, 11:27 AM

[edit] [delete] [reply]

Monday
Those backgrounds are beautiful!

Also, every time I see Elgin I just want to give him a huge hug. He's such a puppy.

Fantastic page, Hapycow!

Matt Knab on 24th Apr 2015, 5:48 PM

[edit] [delete] [reply]

Matt Knab
Elgin! Focus!

Jarvi on 24th Apr 2015, 5:59 PM

[edit] [delete] [reply]

Jarvi
Elgin sees pretty female face = Elgin believes everything :P

LeRenardRoux on 27th Apr 2015, 6:43 PM

[edit] [delete] [reply]

LeRenardRoux
Conversely, he doesn't believe ANYTHING men tell him.

Loup: OK, your suit is done.
Elgin: NO WAY.
Loup: I mean, it's been a week.
Elgin: IT HAS NOT BEEN A WEEK.

Taily on 29th Apr 2015, 4:38 PM

[edit] [delete] [reply]

Taily
omg sorry to barge in but I just love this

Loup: It's literally been seven days.
Elgin: SHUT. UPPPP.

there's a new sassmaster in town

LeRenardRoux on 29th Apr 2015, 5:06 PM

[edit] [delete] [reply]

LeRenardRoux
Loup pulls out a calendar. Elgin just SMACKS it out of his hand. They stare. A tumbleweed blows past.

Skweeee on 24th Apr 2015, 9:54 PM

[edit] [delete] [reply]

Skweeee
I like Abby's use of the slightly blurred background. She uses it to good affect, as it actually opens the space up, around the main characters.

HapyCow on 25th Apr 2015, 2:48 AM

[edit] [delete] [reply]

HapyCow
Lol thanks Skweee, also I'm definitely not named Abby ;) *shakes your hand* You can call me Hapy or Christiane. I almost never blur things out, but it is a very useful tool!

Proxy170 on 25th Apr 2015, 4:34 PM

[edit] [delete] [reply]

Proxy170
I thought that was Hapy's work when I saw the page! I love the background effects...keeps the page from being empty but also keeps the focus on the characters. Shadow people from Abby's world, maybe? ;)

HapyCow on 26th Apr 2015, 1:54 AM

[edit] [delete] [reply]

HapyCow
Thanks buddy! :D haha yes I was thinking that when I drew it. Also I was going to add detail to the background people, but then I was like "wait what if....I BLUR THEM" and here we are.

Shiny on 26th Apr 2015, 7:17 AM

[edit] [delete] [reply]

Shiny
Page looks great! And hmm, suspicious >.> maybe I just have trust issues when it comes to fiction but I have a bad feeling about this. Then again, maybe you asked that question to make us suspicious of her but it'll turn out that, surprise, she's actually a perfectly normal lady! Whoever she is, she has an awesome mask though xD she looks so pretty in the second last panel!

KarToon12 on 27th Apr 2015, 9:40 AM

[edit] [delete] [reply]

KarToon12
Aw, Elgin's always such a gentleman! ^^

LeRenardRoux on 29th Apr 2015, 5:07 PM

[edit] [delete] [reply]

LeRenardRoux
Right!? Even to such untrustworthy ladies. XD

HeSerpenty on 28th Apr 2015, 4:26 PM

[edit] [delete] [reply]

HeSerpenty
EGADS I thought I had commented last time! I"M a cad D:

Both these versions are so great!! I DEFINITELY think this lady is suspicious... I DEFINITELY think that >___>

Hmmmm but why...what? who? When, where, and HOW? :O

LeRenardRoux on 29th Apr 2015, 5:08 PM

[edit] [delete] [reply]

LeRenardRoux
You are NOT a cad omg lol girl

and YES she's such a shady lady.

Oh, I can answer those:
well, spoiler... spoiler. Spoiler. Spoiler, spoiler, and SPOILER. O_O

Ten Penny Officer on 28th Apr 2015, 4:30 PM

[edit] [delete] [reply]

Ten Penny Officer
Lovely pages (both of them)!

Personally, I suspect that she bit off her husband's head and laid her eggs in his thorax (giving them an essential source nutrients for progression through their larval stage) . Then she skillfully concealed his body beneath the ornamental shrubbery.

These things happen all the time but no one suspects.

LeRenardRoux on 30th Apr 2015, 4:48 PM

[edit] [delete] [reply]

LeRenardRoux
omg TPO why

Ten Penny Officer on 4th May 2015, 4:03 AM

[edit] [delete] [reply]

Ten Penny Officer
Because….

Domship on 28th Apr 2015, 4:49 PM

[edit] [delete] [reply]

Domship
Elgin! Elgin no! Elgin you fool

LeRenardRoux on 30th Apr 2015, 4:48 PM

[edit] [delete] [reply]

LeRenardRoux
"SORRY I CAN'T HEAR YOU OVER HOW PRETTY THIS GIRL IS"

Alicia on 28th Apr 2015, 8:51 PM

[edit] [delete] [reply]

Alicia
She's MARRIED, Elgin. Maaaaaarriiiiied. (Probably not. XD Don't trust the butterfly! o_o)

LeRenardRoux on 30th Apr 2015, 4:49 PM

[edit] [delete] [reply]

LeRenardRoux
Posters plastered everywhere: "Don't trust the butterfly" XD

(yeah, probably not though)

Proxy170 on 28th Apr 2015, 9:54 PM

[edit] [delete] [reply]

Proxy170
Love the lighting you gave all these frames, and omg...those mask details O.O I feel like you spent a LOT of time designing them!

LeRenardRoux on 30th Apr 2015, 4:50 PM

[edit] [delete] [reply]

LeRenardRoux
:D Thanks! And I spend a lot more time drawing them than I did designing them lol XD I do have a trick for the butterfly mask, though!

Sleeper on 29th Apr 2015, 12:05 AM

[edit] [delete] [reply]

Sleeper
something is amiss here. If the back on her dress were lower I'd suspect her of being a faerie as well. but she has something else up her metaphorical sleeve.

Gorgeous page.

LeRenardRoux on 30th Apr 2015, 4:51 PM

[edit] [delete] [reply]

LeRenardRoux
Ooh a Faerie wouldn't go to a party like this with her back uncovered, though. It would be very obvious. But you're right, she's not one.

Thanks!! :D

HapyCow on 29th Apr 2015, 12:33 AM

[edit] [delete] [reply]

HapyCow
Such a beautiful butterfly mask :) I love it! Lol man shrubbery would have been much easier to draw XD I love your version!

LeRenardRoux on 30th Apr 2015, 4:52 PM

[edit] [delete] [reply]

LeRenardRoux
But not quite so atmospheric, lol. Thank you dearie! I think this was the best page to have you draw, I will cherish your version forever!

KAM on 29th Apr 2015, 6:39 AM

[edit] [delete] [reply]

KAM
Man, Remy has one heck of a disguise. ;-)

LeRenardRoux on 30th Apr 2015, 4:55 PM

[edit] [delete] [reply]

LeRenardRoux
XD lol!
Real Time Web Analytics